Шукати в цьому блозі

Афоризми

Людина залишає себе насамперед у людині. у цьому наше безсмертя.У цьому найвище щастя і сенс життя...

В.Сухомлинський
Щастя не в тому, щоб робити завжди, що хочеш, а в тому, щоб завжди хотіти того, що робиш.
Л.Толстой
Тільки той стане справжнім учителем, хто ніколи не забуває. що сам був дитиною
В.Сухомлинський
Діти-як яблука: одне скороспіле, інше пізнє.
О.Гіталов
Знання без виховання -меч в руках божевільного.
В.Сухомлинський
Не треба голослівних пояснень: речі, речі давайте !
Ж.Ж. Руссо
Без прагнення до наукової роботи учитель неминуче потрапляє під владу трьох педагогічних демонів: механічності, рутинності, банальності.
А. Дістервег
Учень, який напханий знанням, але не вміє їх застосовувати, нагадує фаршировану рибу, яка не вміє плавати
Мінц
Учитель, як Фенікс, воскресає з попелу приблизно у цьому віці. Коли в тебе досвід і сили - час допомагати іншим, віддавати себе цілком, беззастережно, найкращим людям на Землі - дітям!
Л.І. Денисюк
Учитель - помічник природи, а не її владика.
Я.А.Коменський
Бути людиною - велика праця,
Яка не завжди доводиться до кінця.
Джудіт Хаббек
Філософи - не просто мудреці. Вони сміливці, котрі бояться зазирнути туди, куди іншим - просто страшно.
М. Левінсон
Вільний час учителя — це корінь, який живить джерела педагогічної творчості»
В.о.Сухомлинський
Воспитатель! Какая возвышенная душа нужна тут... Поистине, чтобы создать человека, нужно самому быть отцом, или больше, чем человеком.
Ж.-Ж. Руссо
Хто дорожить життям думки, той знає дуже добре, що справжньою освітою є тільки самоосвіта... Треба вчитися в школі, але набагато більше треба вчитися після виходу зі школи, і це друге
уміння за своїми результатами, за своїм впливом на людину й на суспіль¬ство незрівнянно важливіше, ніж перше.
Пісарєв
Якщо хочеш, щоб у тебе було досить вільного часу, щодня читай... Не шкодуй часу на те, щоб глибоко осмислити сутність фактів, явищ, закономірностей, з якими маєш справу»
Сухомлинський
Як же можна це довести інакше, як не запросивши товаришів на свій урок і не переконавши на власному досвіді.
М.І Пирогов
Без щирої, відкритої, переконливої, гарячої і рішучої вимоги не можна починати виховання колективу».
Макаренко
...один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому, щоб пробудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху
В.О.Сухомлинський
Народити та розвинути людину тілесно легше, ніж вихованням закладати в неї гарні думки
Феогнід Мегарський
Яких би вершин у науці, літературі, громадському житті ти не досяг, які б глибини знань ти не опанував, завжди знайди в собі сили і мужність сказати "Я - неук"
І.Павлов
Нам треба багато вчитися й багато знати, щоб тільки дізнатися, що ми нічого не знаємо.
Л.Толстой
Наші знання - це сума того, чого ми навчилися, й того. що ми забули.
М. Ебнер-Ешенбах
Остерігайтеся хибного знання : воно небезпечніше за невігластво.
Б.Шоу
...Людей варто навчати найголовнішим чином того, щоб вони здобували знання не з книг, а спостерігали самі небо і землю, дуби і буки, тобто щоб вони досліджували і пізнавали самі предмети, а не пам'ятали тільки чужі спостереження і пояснення.
Я.А. Коменський
Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності - це перша
заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні.
Успіх у навчанні - єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.
В.О. Сухомлинський
Будь-яке навчання людини, є не що інше, як мистецтво сприяти прагненню природи до свого власного розвитку.
І.Г. Песталоцці
Приймай дитину з благоговінням, виховуй її з любов'ю, випускай вільною
Р. Штейнер.
Завдання школи -навчити жити. Ми повинні виховати людину, здатну створити своє особисте життя.
П. Блонський
Дитина - явище в нашому житті, а не випадковість.
Ш. Амонашвілі
Зневага до виховання - загибель людей, сімей, держав і всього світу.
Я. Коменський
Виховання розгортається як найперша в світі проблема - проблема життя як творчості.
Л.Толстой
Творчості, як і будь-якої діяльності. можна вчитися.
Г. Альтшуллер
Мова-засіб не висловлювати думку, а створювати її.
О. Потебня.
Наша мова - це найважливіша частина нашої спільної поведінки в житті.
Д. Лихачов
Слово, як і злак хлібний, виростає з тієї землі. на якій живеш, і в яку ляжеш.
Іван федоров
Хто думає про науку, той любить її, а хто не любить, той ніколи не припиняє вчитися, хоча б зовні він і здавався бездіяльний.
Г. Сковорода.
Ні про що не турбуватися, ні за чим не турбуватися - значить не жити, а бути мертвим. адже турбота - рух душі, а життя - це рух.
Г. Сковорода
Любов виникає з любові; коли хочу. щоб мене любили, я сам перший люблю.
Г. Сковорода
Добрий розум робить легким будь-який спосіб життя. Як черевик і ступня не обернені врізнобіч, так і нахил душі створює відповідне до себе життя.
Г. Сковорода
Бери вершину - і матимеш середину.
Г. Сковорода
Той. хто не знає рідної материнської мови або цурається її, сам засуджує себе на злиденність душі. стає безбатченком.
В. Сухомлинський
... Самый простой, самый доступный ключ к нашему освобождению: личное неучастие во лжи! Пусть лож все покріла, пусть лож всем владеет, но в самом малом упремся: пусть владеет не через меня!
О. Солженіцин
Здорова людина не та, яка не має проблем, а та, яка вміє дати їм раду.
Н.Пезешкіан
У твоїй мові-твоє "я".
Авіценна
навчити можна лише того, що любиш
Й. Гете
Люди ніколи не виявляли більшої дотепності. ніж у винаході гри.
Г. Лейбніц.
Людей слід учити передусім того. щоб вони здобували знання не з книг... щою вони досліджували і пізнавали самі предмети, а не пам'ятали тільки чужі спостереження і пояснення.
Я.А .Коменський
Схиляюся перед природою, мистецтвом.
Уклін свій шлю героям в небуття.
Та найсвятіший Бог - це добре серце,
В якому б'ється тепле співчуття.
Жанна Маценко
Людина-найвищий продукт земної природи. Але для того щоб насолоджуватися
скарбами природи. людина має бути здоровою. сильною та розумною.
І.Павлов.
Мета навчання дитини-дати їй можливість жити самостійно, без учителя.
Альберт Губбард
Моє заповітне бажання -передати тобі ту життєву мудрість, яку називають умінням жити.
В.Сухомлинський(Лист до дочки)
Мова-запорука існування народу. Захищаючи рідну мову, ти захищаєш свій народ. його гідність, його право на існування, право на майбутнє. Не ухиляйся від цієї боротьби.

Захист рідної мови - найприродніший і найпростіший, найлегший і водночас найнеобхідніший спосіб національного самоутвердження і діяльності в ім'я народу. Маєш нагоду бути борцем за свій народ - будь ним!

Володіння рідною мовою - не заслуга, а обов'язок, а обов'язок патріота.

Розмовляй рідною мовою - своєю і свого народу: скрізь. де її розуміють, з усіма. хто її розуміє. Не поступайся своїми мовними правами заради вигоди, привілеїв, лукавої похвалли - це зрада свого народу.

Ставлення до рідної мови має бути таким, як до рідної матері: її люблять не за якість принади чи вигоди, а за те. що вона - мати.
П.Щурат
...без прагнення до наукової роботи вчитель...неминуче потрапляє під владу трьох педагогічних демонів:
механічності, рутинності, банальності, він дерев'яніє, кам'яніє, опускається, а навчання перетворюється на натаскування й дресирування.
А. Дистервейг

Ні, наша мова не загине,
Її не знищать сили злі!
Ти власним світлом, Україно,
Сіяти будеш на землі.
В.Сосюра.
Освіта- найвизначніша з усіх земних благ, але тільки тоді, коли вона найкращої якості. Інакше вона абсолютно марна.
Р.Кіплінг
Людина-автор роману про саму себе, оригінального твору або плагіату.
Хосе Ортега-і-Гассет
Ніхто тобі не друг. ніхто тобі не ворог, але будь-яка людина - Великий тобі учитель.
Східна мудрість
У чому різниця між хорошим і Великим учителем? Хороший учитель розвиває здібності учня до певної межі, Великий - відразу бачить цю межу.
Марія Каллас
Учитель потрібен дурню, учневі потрібен Майстер.
Бі Дорсі Орлі.
Учителі поділяються на викладачів, наставників і вчителів.
Рахіль Алєєв
Про достоїнства вчителя не можна судити за розмірами юрби, що прямує за ним.
Ричард Бах
На питання, як учням досягти успіхів, Аристотель відповів:"Доганяти тих. хто попереду, і не чекати тих. хто позаду".


Багато знань не роблять людину розумною.
Геракліт
Розумна жінка може і фортецю взяти
Народна мудрість
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Л.Забашта
Щоб не перетворити дитину в склад знань, комору правил та формул, треба вчити її мислити.
А.Сухомлинський
Нехай той. хто не може досягти бажаного, бажає досяжного.
Леонардо да Вінчі
І квіткою милуюся. і гаєм,
Захоплено дивлюся в небеса,
Та ліпшої краси не знаю,
Ніж серця людського краса.
Жанна Маценко
Уподібнюйся пальмі: чим міцніше її стискає скеля, тим швидше і прекрасніше здіймається вона догори. Визначай
смак не по шкарлупі, а по ядру. Розум завжди любить до чогось братися. і коли він не матиме доброго, тоді звертатиметься до
поганого.
Г.Сковорода
Урок - це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світоглядуі ерудиції.
В.Сухомлинський
Мова - це не просто спосіб спілкування, а щось більш значуще. мова - це всі глибинні пласти духовного життя народу, його історична пам'ять. найцінніше
надбання віків, мова - це ще й музика, мелодика, фарби, буття, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу.
О.Гончар
Стан державної мови. рівень володіння нею. поширеність у різних сферах життя - усе це показник цивілізованості суспільства.
О. Пономарів
Мова зникає не тому, що її не вчать інші. а тому, що нею не говорять ті, хто її знає.
Х. Арце
Рушієм національного є дух. а ексистенцією духу є мова.
Вільгельм Гумбольт
Нації вмирають не від інфаркту, спочатку в них відбирають мову.
Ліна Костенко
Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх стосунках
з вихованцями. той вже досягнув половини успіху.
В.О. Сухомлинський
Майбутнє має кілька імен. для слабкої людини ім'я майбутнього-неможливість. Для слабкодухої- невідомість. для глибокодумної й доблесної - ідеал.
В.Гюго.
Будь-яке навчання людини - це не що інше, як мистецтво сприяти прагненню природи до свого розвитку.
І.Г. Песталоцці
Приймай дитину з благоговінням, враховуй її з любов'ю, випускай вільною.
Р. Штейнер.
Дім без жінки-тіло без душі.
Французьке прислів'я
Краса - це обіцянка щастя.
Ф. Ніцше
У жінок є надзвичайна здатність породжувати ілюзії, бути не такими, які вони насправді.
М. Бердяєв
Риси жіночності - це ті важелі, за допомогою яких жінка керує та управляє чоловіком.
І. Кант
Краса розуму викликає захоплення, краса душі змушує поважати.
Б. Фонтенель
Комплімент підвищує продуктивність жінки вдвічі.
Ф. Саган
Ми завжди йдемо на компроміс - замість "бажаного" погоджуємося на " можливе".
Акутагава Рюноске
У природі немає дитини безталанної, ні на що не здатної. Кожному можна дати радість таорення.
В.О. Сухомлинський
Дехто вважає, що гра - це тільки забава, і немає чого тут думати - усе просто. А я впевнений в тому, що це одне з найскладніших педагогічних питань, від правильного розуміння якого залежить весь процес і виховання. і освіти.
В.М. Терський
Велику послугу справі виховання здійснив би той педагог, який би в подробицях дослідив якомога більше дитячих ігор і випробувавши їх на практиці, проаналізував їх вплив на дитячі натури.
К.Д.Ушинський
Рятуймо найменше слово
Від мародерства й брехні,
Рятуймо вкраїнську мову,
Коли ми ще гідні її.
М. Рябчук
Перше квітня
Сьогодні світ кипить дивами.
Вужі літають з ластівками.
Криницю чистить сажотрус.
Тіка від жаби чорногуз.
Дірявим ситом із ріки
Рак носить воду на грядки.
А на грядках не пагінці-
Ростуть на дріжджах окунці.
Їх вітер скошує косою.
Танцює сірий вовк з козою...
Я сію букви на папір.
А як не віриш - то не вір.
В. Лучук
Розум полягає не лише у знанні, але й у вмінні застосовувати ці знання.
Арістотель
У давнину найбагатшими були держави з найщедрішою природою, а нині - ті, де живуть найдіяльніші люди
Генрі Бокль
Усе, що Всевишній створив у світі, він створив і в людині.
Талмуд.
Очі дружби майже ніколи не помиляються.
Вольтер
Нехай мене чарують квіти,
Нехай життя їм віддаю,
Ніяк я барвами досхочу
Своїх очей не напою...
О.Олесь
Якщо твої наміри на рік - сй жито, на десятиліття - саджай дерево, на выки - виховуй дытей.
Народна мудрість.
Для людини звук її імені є найсолодшим і найважливішим звуком людської мови.
Дейл Карнегі.
Чорнобильській трагедії - 20 років.
Є в ріднім краю, мов перлина в намисті,
Земля, де ялини шикуються в лісі,
Де жайвори пісню дарують на висі,
І тихо берези шепочуть: "По-ліс-ся..."
Там вітер-пустун на своїй колісниці
Хвилює ланизолотої пшениці,
Там синім вогнем ніжний льон пломениться,
У ріках виблискує чиста водиця.
Там люди щасливі. душею іскристі
Плекають багате колосся зернисте,
Простори землі - ніби чиста колиска,
І в гребенях турбіни співають нам пісню.
Як, може. втомлюсь у дорозі колись я,
То вмить пригадаю ялинку у лісі, Таємну розмову беріз на узліссі, -
Мов птах той, прилину до тебе, Полісся!
Іван Притика
Роби добро не тільки тоді. коли тебе бачать люди; значно більше треба для того,
щоби бути справжньою людиною, коли тебе ніхто не бачить.
В. Сухомлинський.

Я свою душу пустив у душу народу, і там я почорнів з розпуки.
В. Стефаник
Заговори - і я тебе побачу.
Сократ
Хочеш бути розумним, навчися розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати і припиняти розмову,
коли нічого більше сказати.
І. Лафатер
Ні пеклом, ні раєм не повинен бути дім для дитини - але місцем, де можна жити (тільки не єдиним). Місцем, де жити хочеться, але не настільки, щоб прагнути ним обмежуватися.
Звідки можна впевнено вийти й куди радо повертатись. Де все співвідноситься з життям, - де якщо й немає гармонії, є надія...
В. Леві.
Ви залишаєтесь дитиною, поки у вас є мати.
С. Джейєт
Не може бути людини без чеснот, так само як не може бути людини без жодної вади.
Дж. Ч. Добсон
Нехай людина добро приносить,
Бо світ навколо любові просить.
А. Потапова
Добре бачить тільки серце, найголовнішого очима не побачиш.
А. де Сент- Екзюпері
Те, що йде від серця, до серця й доходить
Дж. Піетт
Право на щастя можна заслужити лише істинною безкорисливістю і справжньою любов'ю.
Г.К. Андерсен
Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя.
В.О. Сухомлинський
Школа- не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи - виховання здібностей.
В. О. Сухомлинський
Головною потребою кожного школяра мають стати праця, самостійна думка, відкриття істини
В. О. Сухомлинський
Урок - "клітинка" педагогічного процесу. В ньому, як сонце у краплі води, відтворюються всі його сторони.
М. Скаткін
До хорошого уроку учитель готується все життя.
В. Сухомлинський
Учитель - це той, хто думає про зміни й інновації як про своє життя.
М. Фуллан
Педагогічна ідея - це повітря, в якому розправляє крила педагогічна творчість.
В. Сухомлинський
Замало бути обізнаним у нових ідеях, потрібно знати. де можна використати ці ідеї, вміти ними поводитись, а не лише захплюватись.
М. Фуллан
Вчитель повинен знати, що відбувається в душі кожної дитини. з чим вона прийшла до школи, - щоб не допустити жодного болючого дотику до вразливого дитячого серця.
В. Сухомлинський
Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, завдяки обстановці творчої праці педагогічного й учнівського колективів.
В. Сухомлинський.
Любов - це кара, це сумна в'язниця, Бог від якої заховав ключі.

Горе перемагає швидше, якщо помітить, що йому піддаються.
У. Шекспір
Художники-очі людства. Вони відкривають у світі образи, на які всі дивилися, та ніхто не бачив до них.
М. Волошин
Для того щоб бути хорошим викладачем, треба любити те. що викладаєш, і любити тих, кому викладаєш
В. Ключевський
Вчителювання не втрачене мистецтво, але повага до вчителювання - втрачена традиція
Жак Барзен
Урок - це дзеркало загальної і педагогічної куль тури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду і ерудиції
В. Сухоилинський
Між людиною освіченою й неосвіченою така сама різниця, як між живим і мертвим.
Аристотель
Життя - то трояка ружа...То чорне тобі покажеться, то жовте, а там, дивися, загориться червоним. Ніколи не знаєш, яку барву завтра уздриш
Чекаєш одної, а воно тобі показує другу...
М. Матіос
Будь-яка справжня освіта досягається шляхом самоосвіти
М. Рубакін
Кредо інтерактивного навчання:
"Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я чую, бачу, обговорюю - я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорююю й
роблю - я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром"

Наочнясть варта не тільки сотні слів, а й утричі ефективніша за одні лише слова.
Слова - це кольорові камінці. Мало їх назбирати - треба ще навчитися з них узори викладати.
Ірина Вільде
Ніщо не коштує нам так дешево і не цінується так дорого, як ввічливість.
М. де Сервантес
Дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні, пробудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності - це перша заповідь виховання.
В.О. Сухомлинський.
Ніколи шлях до знань не пролягає по шовковистій траві, усіяній ліліями, завжди людині доводиться дертися по голих скелях.
Джон Рескін
Книга хороша тоді, коли автор в ній говорить лише те, що потрібно і так, як це потрібно.
Пізнання душі багато в чому сприяє пізнанню будь-якої істини.
Арістотель
Найгіршим ступенем невігластва є фальшива наука.
Алі бен Марабу
Зла людина схожа на вугілля, якщоне обпікає, то вимазує тебе.
Анахарсіс
В малих піщинках явленосвіти.
Верхарн
Роками накопичений досвід може посперечатися із знанням.
Акофф Р.


Людина не може ні чого навчити іншу людину. Вона може тільки допомогти знайти їй правду в своєму серці .
Авґустин Блаженний
3 усіх шляхів, що ведуть до серця жінки, жалість - шлях наикоротшии.
Дж.Ґ.Байрон
В одній годині кохання - ціле життя.
О. Бальзак
Не любити – справа серця; зраджувати - справа честі .
І . Вільде
Навколо палаючої свічки завжди літає мошка , але чи винна в цьому свічка?
Ч.Діккенс
Найпрекрасніше відчуття - це відчуття таємниці .
А . Ейнштейн

Внутрішня свобода — ідеальний стан особистості.
С. Соловейчик
Без натхнення навчання перетворюється для дітей на тягар .
В . Сухомлинський
Повторення — мати навчання, але смертельний ворог творчості. Л.Мартинов
Прагнення до нового -— ] перша потреба людської уяви.
Ф. Стендаль
Виховання є мистецтвом,використання якого зростатиме протягом
багатьох поколінь.
І. Кант
Відновлення професійного обличчя педагогів — оце і є інновація.
Є.Шулешко
Гумор і знання — найважливіша надія цивілізації.
Конрад Лоренц
Ставлення до жінки — найтояший вимірювач честі,совісті, порядності,
шляхетності, висока школа виховання чуйності.
В.Сухомлинськии
Від любові до жінки народилося все прекрасне на землі.
М. Горький
Вічно жіночне завжди було силою, що підносила кращих чоловіків.
Р.Роллан
Здогад жінки набагато точніший за впевненість чоловіка.
Р. Кіплінґ
Про жінок завжди можна сказати щось нове, доки хоча б одна з них
залишиться на земній кулі.
С.Буффлер
Кожна сльоза, яку любляча жінка зрояює в сучасному світі, є тяжким звинуваченням проти чоловіків.
Д.Писарєв
Майже кожна жінка здатна в коханні на найвищий героїзм.
О.Купрін


Суть виховання полягає саме в тому, що старше покоління передає свій досвід, свою пристрасть, свої переконання молодшому поколінню.
Л.Макаренко
Головне, що визначає ефективність слова вчителя, — його чесність. Учні дуже
тонко відчувають щирість слів учителя, безпосередньо відгукуються на правдиве
слово. Ще тонше діти відчувають неправдиве, лицемірне слово.
В.Сухомлинський
Завдання виховання — привчити людину не тільки добре чинити, а й насолоджуватися хорошим; не тільки працювати, а й любити роботу.
Я•Рескін
У справі виховання варто було б подбати про те, щоб разом із піклуванням про
розвиток і ндив і дуальних здібностей кожної людини виховувати в ній почуття
відповідальності по відношенню до своїх близьких.
А.Ейнштейн
Найкращий спосіб зробити дітей хорошими — зробити їх щасливими.
Оскар Вайлд
Людина повинна бути другом людей, — вона зо¬бов'язана їм усім, що є в неї і в ній.
М. Горький
Людина за своєю приро¬дою — істота суспільна.
Арістотель
Спілкування ошляхетнює й підносить; у суспільстві людина мимоволі, без будь-якого удавання тримається інакше, ніж наодинці.
Л. Фейєрбах
Люди разом можуть здійснити те, що не в змозі зробити самотужки; єднання умів і рук, концентрація їхніх сил може стати майже все¬могутньою.
Д. Уебстер
Людина, яка відділяє себе від інших людей, позбавляє себе щастя, бо чим більше вона відділяє себе, тим гірше її життя.
Л. Толстой
Бажання служити спіль¬ному благу неодмінно має бути потребою душі, умовою особистого щастя.
А. Чехов
Істинно величні ті, чиє серце б'ється для всіх.
Р. Роллан
Я не знаю жодної книж¬ної істини, яка була б для мене дорожчою за людину. Людина — це всесвіт, і не¬хай живе у віках вона, що но¬сить у собі весь світ.
М. Горький
Людина немислима поза суспільством.
Л. Толстой
У всіх відношеннях людина необхідна для людини.
Т. Шевченко.
Людина створена. Щоб жити в суспільстві; розлучіть її з ним, ізолюйте її – і думки її сплутаються, характер стане жорстоким, сотні безглуздих пристрастей зародяться в її душі. Божевільні ідеї пустять паростки в її мозку. Як дике терня посеред пустиря.
Д. Дідро.

Можна поступитися силі, але повністю підкорюються лише розумові.
л.-О.Бланкі
Свобода, якщо вона пустила коріння, швидко проростає.
Дж.Вашингтон
Мірилом твоєї культурності є твоє ставлення, але не до начальника, а до підлеглого.
Правда завжди перемагає; інша річ, що часом перемо¬га може прийти з фатальним запізненням.
/. Вільде
Бруд блистить, поки сонце світить.
У суперечці винен той, хто розумніший.
В.Гете
Знати багато мов — значить мати багато ключів до одно¬го і того ж замка.
Вольтер
Двічі в одну і ту ж річку увій¬ти неможливо.
Геракліт
Характер людини творить її долю.
Гераскінт
Грандіозні речі роблять гран¬діозними засобами, одна при¬рода робить велике даром. О. Герцем
Бездіяльне життя — перед¬часна смерть.
П. Буаст
Великі таланти не знають дріб’язковості.
О. Бальзак.
Кожен рано чи пізно потрапляє на свою поличку.
В. Белінський
За помилки державних діячів розплачується нація.
М. Бердяєв
Не той вчитель, хто одержав виховання й освіту вчителя. а той. у кого є внутрішня впевненість у тому, хто він є. ким повинен бути й не може бути іншим.
Лев Толстой
Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом.
А. Франс
Нема права на знання, але є право на незнання.
Ервін Чаргаф(Біохімік)
Учень, який вчиться без бажання,- це птах без крил.
М. Сааді
Найбільше дитина потребує вашої любові саме тоді. коли найменше на неї заслуговує.
Емма Бомбек.
Ви кажета: діти мене втомлюють. Ви маєте рацію. Ви пояснюєте: потрібно опускатися до їхніх понять. Опускатися, нахилятися, згинатися, стискатися. помиляєтеся. Не від
того, що потрібно підніматися до їх почуттів. підніматися. ставати навшпиньки. тягнутися. щоб не образити.
Януш Корчак
Нет ничего выше и прекраснее чем давать счастье многим людямё
Бетховен
Один эскиз гойиё четыре точки в темной глубине его акватинты скажут больше о нравах его страныЁ чем самые длинные его описанияё
Готье
Человечество околдовано неудержимым движением науки, и только искусство способно вернуть его к реальностиё
Б. Шоу
У чому різниця між гарним і великим учителем? Гарний учитель розвиває здатності учня до межі, великий учитель відразу бачить цю межу.
Марія Каллас
Дайте дитинству дозріти в дітях.
д. Дідро
Щоб змінювати людей, їх треба любити. Вплив на них пропорційний любові до них.
Й.Г. Песталоцці
Знання без виховання - це меч у руках божевільного.
Д.Мендєлєєв
Щастя цілого людства не варто й однієї дитячої сльозинки
Ф. Достоєвський
Людина - вища цінність, єдиний творець усіх досягнень культури на Землі, розумний центр Всесвіту, той пункт, від якого все повинно починатися і до якого все повинно повертатися.
Д.Дідро
Культура - це енергетичне явище людського духу і має природний характер. Вона виникає разом з людиною і є самоорганізованою системою людського духу, в просторі якого Космос реалізує свою творчість. тому така система живе і розвивається за Великими законами Космосу.
Л. Шапошніков
Ніякий меч не може зруйнувати істинної спадщини Культури. Людський розум може тимчасово ухилятися від першоджерел, та в суджену годину знову звернеться до них з оновленою міццю духу.
М. Реріх
Є в світі ще одна величезна сила, що рухається паралельно з силою смерті й спонуки і несе в собі впевненість, і ім'я її - Культура
А.Камю
Оберегти творчість - це означає врятувати людський геній.
Де Ла Прадель.
Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики. фантазії. творчості. Без цього вона - засушена квітка.
В. сухомлинський
Подчиненный перед лицом начальствующим должен иметь вид лихой и придурковатый, дабы разумением своим не смущать начальство...
Указ Петра І от 09.12.1709
Не кляніться письмово у вічній любові, кляніться усно!
Дон Амінадо
Є лише дві безконечні речі: Всесвіт і глупота. Втім, щодо Всесвіту я не впевнений.
Альберт Ейнштейн

Не бійтеся впускати в себе творчі ідеї, формальні доженуть нас самі.
Людмила Авескулова
Досвід збільшує нашу мудрість, але не зменшує нашу глупоту
Генрі Шоу
Вот так и ведется на нашем веку:
На каждый прилив - по отливу,
На каждого умного-по дураку -
Все поравну, все справедливо.
Б. Окуджава
Проти глупоти безсилі навіть боги
Йоган Шіллер

Посередній учитель викладає.
Хороший учитель пояснює.
Видатний учитель показує.
Великий учитель надихає.
Уільям Уорд
Учитель - той, який не затискує, а визволяє, не пригнічує, а підносить, не мне, а формує, не диктує, а вчить, не вимагає, а запитує, переживає разом з дитиною багато натхненних хвилин...
Януш Корчак
Роман- це дзеркало без амальгами: я ховаюся за ним, щоб бачити все. а мене щоб не бачив ніхто. дзеркало, в яке я дивлюся, я врешті-решт простягаю іншим
Бергедер Ф.
Роман - це дзеркало, з яким письменник іде по життю, відбиваючи все. що бачить довкола
О. де Бальзак.
Кого боги бажають покарати, того вони роблять педагогом.
Сенека
Мета навчання дитини полягає в тому, щоб зробити її здатною розвиватися надалі без допомоги вчителя
Е. Хаббарт
Щоб бути гарнимвикладачем, треба любити те, що викладаєш, і любити тих, кому викдадаєш
В. Ключевський
Досвіченим стає той педагог, який уміє аналізувати свою працю
В. Сухомлинський
У процесі навчання хороший учитель не стільки передає цінності (знання), скільки заражає своїм захопленням цими цінностями
А.Франс
Поважати жінок - це обов'язок, якому кожна чесна людина має підкорятися.
Лопе де Вега
Що громада скаже, то й пан не поможе
Укр. прислів'я
Людина повинна навчитися підкорятися собі, і бути підвладна своїм рішенням
Цицерон
Закон не гарантцє обіду, проте гарантує обідню перерву
В. Брудзинський
Чорнила ученого й кров учня мають перед Небом обнакову вартість
Коран
Поганий вчитель пропонує істину, гарний вчить її знаходити
Дістервег
Треба багато вчитися. щоб мати трохи знань
Ш. Монтеск'є
Вся гордість учителя в учнях, у збільшенні посіяного ним насіння
Д.І. Менделєєв
Коли народ багато знає, ним важко керувати
Лоа-цзи
Словник -це всесвіт, розташований у хронологічному порядку
А.Франс
Людина освічена - та, що знає де знайти те, чого вона не знає.
Г. Зіммель
У 10 років кожна людина -геній, у 15 років - талант, а у 20 років -вона стає звичайною людиною.
Японське прислів'я
У біду потрапляють, як у прірву, - раптово, а до злочину - сходинками.
М. Бестужев-Марлинський
Меч правосуддя не має бути ножем
Ж.де Местр
Найвища насолода - зробити те, що на думку інших, ви зробити не в змозі. Уникайте тих, хто намагається похитнути вашу віру в себе.
Ця риса властива низьким людям. Велика людина навпаки викликає у вас відчуття, що ви можете стати великим
Марк Твен
Хто чітко мислить, той чітко викладає
Артур Шопенгауер
Добре говорити - означає просто думати вголос
Е. Ренан
Не навчайте своїх дітей так, як навчали вас. вони народились в інші часи.
Народна мудрість
Слова - це листя на дереві мови, і якщо якесь листя падає. то інше займає його місце.
Джон Френч
Мова - це місто, для побудови якого кожна людська ястота принесла камінь
Ральф Валдо Емерсон
Учитель - це той же вчений, але в своїй особливій лабораторії, де він, всебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде пошуки найдосконаліших методів проектування доль і душ людських.
Б. Патон
Доброта - це мова, яку можуть почути глухі і побачити сліпі
Марк Твен
Не зри на зовнішність мою, роздивись внутрішність мою
Данило Заточник
Поза модолю людини просто не існує
В. Зайцев
...Что есть красота?
И почему ее обожествляют люди?
Сосуд она, в котором пустота,
Или огонь мерцающий в сосуде?
М. Заболоцький
Кожен українець - це троїсті музики. Одне - думає, друге каже, третє робить.
І. Драч
Лише той не падає, хто ніколи не піднімався вгору.
Хауделлі
Як виховувати дітей, знає кожен, за винятком тих, у кого вони є.
О"Рурк
Учитель, який передає дитині знання, - це ремісник, той. хто виховує характер, - гарний митець у своїй справі
С. Русова
Той, хто вміє запитувати, той уміє навчати
К. Ушинський
Професійно компетентною є така праця вчителя, яка забезпечує на досить високому рівні здійснення педагогічної діяльності
А. Маркова
Замало бути обізнаним у нових ідеях. Потрібно знати, де можна використати ці ідеї, вміти з ними поводитися, а не лише захоплюватись.
М. Фурман
Творчість, майстерність, досконалість - це, насамперед, наполеглива праця
В. Сухомлинський
Бути великим -значить бути таким, якого не розуміють
О. Уайльд
Освта - найвеличніше з усіх земних благ, але тільки тоді, коли вона найвищої якості. Інакше вона абсолютно не потрібна
Р. Кіплінг
Посад багато, проте таланти трапляються нечасто
Вольтер
Я-жінка. Ви чуєте, люди, я свічка,
Запалена Господом на віки,
Хто каже, що я підкорятись повинна?..
Я-жінка! Я вільна, як думка одвічна...
Катерина Сенченко
... Один із секретів педагогічної творчості в тому, щоб пробудити у викладача інтерес до пошуку. до аналізу власної роботи
В. Сухомлинський
Три риси, необхідні сучасному вчителеві: високий професіоналізм, духовна культура, любов до дітей
Гейл Годвін
Учитель - головний ключ навчального процесу. Він вирішує, успішною чи неуспішною буде робота над шкільною програмою
Сидні Гункс
Справжнє навчання - це чверть підготовки і три четверті театру
Гейл Годвін
Алмаз запишався б, якби поет порівняв його з людським серцем
Г.Гейне